Genoemde garantietermijnen op producten pagina's hebben altijd betrekking op de fabrieksgarantie. Dit doet uiteraard geen afbreuk aan de wettelijke garantie op de producten.
U heeft recht op een deugdelijk product. Het gekochte product moet voldoen aan wat u in redelijkheid van dit product mag verwachten. Een product waarvan de garantie of economische levensduur nog niet verlopen is, moet voldoen aan wat u bij normaal gebruik mag verwachten. Wanneer u een product hebt gekocht bij Kacheldealer.nl en het product voldoet niet aan de verwachtingen die u als consument mag hebben, is Kacheldealer.nl daarvoor aansprakelijk. Dit houdt in dat Kacheldealer.nl zich inzet om aan u een deugdelijk product te leveren. Als uw verwachtingen onjuist waren, te hoog of onrealistisch en het product is wel deugdelijk, is Kacheldealer.nl uiteraard niet aansprakelijk
Als consument heeft u een onderzoeksplicht. Dit wil zeggen dat u een verkoper vragen moet stellen voordat u een aankoop doet wanneer u twijfelt of een bepaald product wel geschikt is voor uw gebruik. Bekijk voor meer informatie over uw rechten, plichten en de voorwaarden rondom een aankoop onze algemene leveringsvoorwaarden.
Als u een product heeft gekocht dat een gebrek vertoont binnen de garantieperiode, heeft u geen recht om meteen uw geld terug te eisen. U moet Kacheldealer.nl altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product. Als Kacheldealer.nl dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Met andere woorden: U heeft recht op geld terug als Kacheldealer.nl uw product niet binnen een redelijk termijn kan herstellen of omruilen
In de garantievoorwaarden staat vermeld wat uw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag uw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
De fabrieksgarantieduur verschilt per fabrikant en per product. Zolang als u fabrieksgarantie heeft op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl u er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij u (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden. Deze fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie op de produkten.
Sommige onderdelen of producten hebben een korte garantieperiode, zoals bijvoorbeeld slijtage gevoelige onderdelen of accessoires.
Defecten veroorzaakt door normale slijtage, onheil van buitenaf (zand-, val- of vochtschade), verkeerd gebruik of achterstallig onderhoud vallen niet onder de garantie.
Als verkoper zijn wij wettelijk verplicht om producten te leveren die voldoen aan de verwachtingen die u als consument mag hebben.
Als een product kapot gaat binnen de garantieperiode, zullen wij eerst proberen het binnen een redelijke termijn te repareren of een ontbrekend onderdeel na te leveren. Wat een redelijke termijn is, hangt af van uw klacht en van het soort product. Een reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel binnen de garantieperiode kost u niets.
Als het niet lukt om het defecte artikel binnen een redelijke termijn te repareren, zullen wij u een nieuw, gelijkwaardig artikel aanbieden. We vervangen het product ook als dat voordeliger is dan reparatie of nalevering van een ontbrekend onderdeel. Het leveren van een vervangend product binnen de garantieperiode kost u niets. De aankoopprijs van het vervangende product kan verschillen van de prijs van het oorspronkelijke product; het verschil wordt niet in rekening gebracht of aan u uitbetaald.
Wij betalen u een deel van de aankoopprijs terug als het repareren van uw product onredelijk lang of veel langer heeft geduurd dan vooraf is opgegeven en als u daarvan teveel overlast van hebt ondervonden. Als repareren of vervangen niet lukt binnen een redelijke termijn, krijg u het aankoopbedrag terug.
Als wij het defecte product niet kunnen repareren of vervangen binnen een redelijke termijn, krijg u het aankoopbedrag terug.
Heeft u geen recht meer op garantie, maar is de economische levensduur van het artikel nog niet verstreken? Als het product buiten uw schuld kapot is gegaan binnen de economische levensduur, dan repareren of vervangen wij het artikel ook. Als de economische levensduur van het artikel wordt verlengd door een reparatie of vervanging, betaalt u wel een deel van de reparatiekosten. Hoe meer de economische levensduur verlengd wordt, hoe groter het deel van de reparatiekosten is dat u bijdraagt. Dit omdat u het gerepareerde product veel langer zult kunnen gebruiken dan het oorspronkelijke product en omdat bij een vervangend product de economische levensduur opnieuw begint te tellen.